Tuesday, 17 May 2011

Haha jenaka...

Hari ni public holiday & x keja. mari layan kisah seorg wanita yg telah berkahwin dgn seorg programmer kat bawah ni ;-)

Suatu hari si suami balik lewat dari pejabat

Suami : “Selamat malam sayang, sekarang saya logged in."

Isteri : Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami : Bad command or filename.

Isteri : Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!

Suami : Errorneous syntax. Abort?

Isteri : Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Hahaa..... Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?

Suami : Variable not found...

Isteri : Abang nih memang tak bole harap la. Bak kad kredit abang. Biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.

Suami : Sharing Violation. Access denied...

Isteri : Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.

Suami : Too many parameters...

Isteri : Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.

Suami : Data type mismatch.

Isteri : Abang nih memang betul-betul tak berguna la.

Suami : It's by Default.

Isteri : Macamana pula dengan gaji abang?

Suami : File in use ... Try later.

Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai seorang isteri?

Suami : Unknown Virus. "

13 comments:

  1. aih...xpmn mek bhs komputer ko...mek buta it..hehe..mira, tlg translate...hehe

    ReplyDelete
  2. Doh eh..unknown virus indah...hahahahah..pengsan jak Ada laki kedak ya...leput jak mek tetak bc..

    ReplyDelete
  3. Ya tok kawin ngan programmer ka ngan robot computer :)

    ReplyDelete
  4. Kmk ingt benar dengan programmer IT duhal tek ngn programmer komputer.. Patut banyak error.. haha..

    ReplyDelete
  5. Siti Sahmsiah: Hehe coba ktk check dlm PC dictionary.

    Flo: Heheh unknown virus tapi maok juak nyimpan virus.

    Ivynana: Ngan programmer yg terlalu IT, sampei di rmh pun pakei bahasa IT juak ;-)

    Amirfx: Yalah byk error...

    ReplyDelete
  6. hehehehe...lawak eh...bini nya dianggap nya unkown virus...tapi mula2 maok juak laki nya log in..hehehehe...

    ReplyDelete
  7. Last2 jadi virus bininya? Otesdah kekekeke....

    ReplyDelete
  8. nang jenaka...hehehehe

    ReplyDelete
  9. Vivi Lim: Yalah hor... mun dh tauk virus, masih juak maok molah connection ;-)

    Wa Khairul Onggon: Hehehe

    Tia: Haha... jenaka.

    ReplyDelete
  10. virus..hmmm...next time aku kenak beli antivirus yang lebih power untuk clear bini aku hahahahahaha..clear from virus i mean..

    ReplyDelete
  11. Hahaha... virus ya contagious nak? or semua virus contagious?

    ReplyDelete
  12. ms tikot kmk tuka url....http://salynomin.blogspot.com

    ReplyDelete