Sunday, 23 January 2011

Tumpik

Hari ni bangun pagi2 dah rasa lapar. Buka kitchen cabinet kat kitchen, ada Mi Sedap tp rasa mm x best mkn mi. Godek2 dlm bakul yg disusun, jumpalah dgn tepung. Nak buat apa???

Rasa nak mkn tumpik...pastu ambik tepung +garam + lada + telur +air& goreng mcm buat kuih lenggang, nyaman.... makan dgn susu. Dlm masa yg sama, rebus telur utk dimakan dgn pulut. Itulah makanan yg saya makan pagi ini. Minum dgn kopi panas. Hehehe...

9 comments:

  1. tumpik ya bukan pake tepung sagu polah kah?ehehe...mek tok tauk mkn jak..tpi nama nya mek sik tauk..;p

    ReplyDelete
  2. Yahh tumpik eh. Kamek suka makan ngan susu.. nyaman hoh hehe

    ReplyDelete
  3. Lamak sik makan tumpik ehhh.. Di Dubai sekda nak Audio? haha...

    ReplyDelete
  4. tumpik?!!.. i loike :D
    makan panas2 dr atas kuali.. cicah susu junjung.. yahhh maok juak eh ;P

    ReplyDelete
  5. Miss Fida: Tumpik ada mcm2 jenis rasanya. Kadang2 roti canai biasa pun org nunggahnya tumpik juak. Entahlah, xtauk juak kmk ;-)

    F&F: Aok, mkn ngan susu.. Nyaman...

    Amirfx: F&F di Dubai mkn pan cake. hehehe

    Terompah: Aok nyamannya mun dimkn masa nya gik panas2 nak owh.

    ReplyDelete
  6. mkn dgn sos cili..nyaman..huhu..

    ReplyDelete
  7. Khaisha: Mkn ngan sos??? x pernah kmk coba koh. Klk kmk coba ;-)

    ReplyDelete
  8. alu rasa nak makan tumpik juak nyawa mek..tergoda nangga gmbr ya..hehehehehe =).

    ReplyDelete
  9. Tumpik Melano dgn tumpik Melayu lain. Tumpik Melayu macam nak dipadah blogger tok. Tumpik Melano dari tepung sagu, selalu diengkah org pakei molah cincaluk. :)

    ReplyDelete